Stredná zdravotnícka škola
Banská Bystrica
galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria galeria

Lyžiarsky kurz 2012

V jedno februárové ráno sme prišli pred hypermarket Lidl oproti našej škole. Naša trieda 1. MAS bola rozdelená na malé skupinky, no o týždeň sa všetko zmenilo... Bol pondelok - krásnych, teplých -15°C a my sme čakali na autobus. Už sme si necítili prsty, keď konečne prišiel a začali sme nakladať našu lyžiarsku výstroj a ostatnú batožinu. Od Lidla sme sa pohli asi o trištvrte na deväť a vydali sa smerom do Hronca. Cesta bola celkom fajn a okolo pol desiatej sme dorazili k našej ubytovni.

Tam sme si vybrali izby a naše spolužiačky - fl-ky chatky. Každý išiel na svoju izbu, tam sa vybalil a porobil si veci, čo potreboval. O dvanástej sme v jedálni dostali základné informácie o našom lyžiarskom výcviku. Okolo druhej poobede sme si prvýkrát vyskúšali vlek a zjazdovku. Rozdelili sme sa do skupín a hneď mi bolo jasné, že tretia skupina je naj. Dali sme si rozcvičku a začali sme lyžovať. Bolo to celkom fajn, ale aj tak som už chcel, aby bol piatok. Po lyžovačke sme sa osprchovali, oddýchli si a už bola večera. Na záver dňa sme si pozreli telku a dojedli aj posledné domáce zásoby. Pravdaže, večierka pre nás nič neznamenala, preto sme na druhý deň boli takí "svieži".

Ráno raňajky, nech sme všetci čarovní a hurá na kopec. Znova rozcvička, ktorá nemohla chýbať a hneď sme išli na vlek. Jasné, tretia skupina bola opäť najrýchlejšie dole a brzdila to až na vleku. Bolo celkom fajn počasie a aj svah bol super, začínalo to byť čoraz lepšie. Po lyžovačke sme sa naobedovali – jedlo bolo celkom fajn a po obede sme mali voľný program – guľovačku, telku, či spánok. Popoludní sme išli zas na kopec - mali sme tam návštevu a to Maďarov, ktorí lyžovali ako draci a nemali problém vás prejsť. Lyžovačka dopadla fajn a nikomu sa nič nestalo. Po nej sme šli zas na izby a znova sprcha,oddych a večera.

Ako som odchádzal z večere , prihovorili sa mi Maďarky - celkom v pohode baby a tak sme sa dali do reči. Postupne sa s nimi zoznámili aj ostatní chalani. Po zoznamke sme mali program , ktorý robila prvá a druhá skupina. Celkom fajn program, hlavne vyznávať lásku spolužiačkam a pani profesorke Betkovej. Potom sme šli všetci na chatky alebo izby . A večer plynul ako všetky ostatné. Ja som čas strávil na gauči s maďarskými dievčatami a ostatní chalani s fl-kami. Večer dopadol vynikajúco.

V stredu ráno sme sa zobudili na to, že padá sneh - celkom fajn ráno. Znova raňajky a lyžovanie. Opäť rozcvička a hurá na vlek. S Peťom sme boli obaja v tretej skupine a bolo nám celkom fajn až na to, že cez naše okuliare sme videli veľké.... heh, slušne povedané nič. Vďaka bohu, sme mali v skupine super fl-ky, za ktorými sa dalo v pohode ísť a aj niečo vidieť. Potom sa k nám pridala aj Maťka, ktorá si to rúbala okolo všetkých. Ešteže nikoho nezvalcovala, lebo bola šikovná ako všetci v tretej skupine. Ale aj štvrtá skupina sa nenechala zahanbiť a už od utorka si tiež jazdila na svahu, aj keď niektorí mali ešte strach v očiach, hlavne Sima, ale išlo im to perfektne. Potom sme skončili s lyžovaním a všetci sa už vyzúvali. Ja som si myslel, že ešte môžeme ísť na vlek, tak som šiel a nakoniec som dostal za to trest – minútu brušákov.

Nasledoval obed. Tam sme sa dozvedeli že sa lyžovať poobede nepôjde, lebo husto snežilo. Po obede bola znova sprcha, oddych.... a tak ďalší program bol až večer o šiestej a my sme sa nenormálne nudili. Zbehol som preto k fl-kám po "karty". Karty boli také, že nič sa s nimi hrať nedalo, no chalani fl-áci vymysleli nejaké hry. A tie sme hrali celkom fajn , len po čase už bola aj nuda, tak sme stavili na hazard a hrali o peniaze. Ja som stavil 2€, Dávid doložil a pridal 20centov a chudák Andrej stavil len 5centov, lebo viac už nemal. Čo dodať -bolo skrátka fajn. Konečne bol podvečer a začalo sa niečo diať. Večera a potom štvrtá skupina robila program. A niektorí chalani, vrátane mňa, si museli odmakať trest. Ale ináč bolo super. Potom sme prišli na izbu a fl-láci povedali, že sa idú guľovať, tak som šiel s nimi. Najprv sme tam boli ôsmi, ale nakoniec nás tam bolo asi tridsať. Zrazu z 1.FL a 1.MAS bol jeden kolektív, nadviazali sa nové kamarátstva a bolo to fajn. Celí mokrí sme šli na izby a pozerali telku.

Ani neviem ako a zrazu bol štvrtok ráno. Znova raňajky a hurá na svah. Poriadna rozcvička - prilba na hlavu nemohla chýbať. Ráno som ešte nevedel, že ju tak dobre využijem......Vlekom sme vyšli hore a tam už bola aj prvá a druhá skupina, ktoré už pomaly lyžovali. Vtom už išli na kopec aj Maďari. Tretia skupina bola fajn - stáli sme asi v strede kopca a nebol som ešte na rade, ale predbehol som jednu fl-ku. Mal som sa pustiť dole a spraviť otočku a zájsť k zvyšku našej skupiny. Všetko som urobil. Bol som päť metrov od našich, keď ma vtom prevalcoval jeden Maďar. Fajne sme sa do seba natrieskali. Aj keď som mal helmu, hlava ma bolela ešte večer. Pani profesorka vravela, aby som si oddýchol, no ja som chcel lyžovať ďalej. Tak sme aj lyžovali - nakoniec to dopadlo okay.

Prišiel obed a po obede zas lyžovanie, znova sprcha a oddych. Ja som si šiel podriemať na „svoj“ gauč, kde som stretol Maďarky, ktoré mi zobrali mobil a začali si do neho písať svoje fb a tel. čísla. Ja som sa na tom smial, ale boli zlaté. Navečerali sme sa. Po večeri sme prišli na rad my. Tretia skupina mala program – myslím, že sme to zvládli celkom fajn. Po nás mali program páni profesori. Tiež to bolo celkom fajn. O chvíľu mi volali rodkáči, že mi doniesli niečo pod zub. Šiel som za nimi a pokým som sa vrátil, tak program celý skončil a šli sme sa guľovať. Ja som tam bol len pár minút, lebo teraz to tam bolo nenormálne. Radšej som si šiel zas sadnúť do svojho gauča na chodbe, kde som zas stretol Maďarky. Jedna z nich sa volala Dóry- celkom fajn baba a aj pekná, a tak sme boli spolu. Potom sme s Dávidom šli von, a už ani neviem prečo, len viem, že sme sa plazili popred chatky, aby nás nik nevidel. Potom sme museli ísť všetci na izby, lebo už bola večierka. Ale tak štvrtková a posledná noc niečo znamená. Za jednu noc sme minuli všetky zásoby a bolo nám fajne.

A nakoniec prišiel piatok. Tak ako som nechcel ísť na lyžiarsky, tak som teraz nechcel ísť domov. Bolo tam perfektne. Zbalili sme sa a popoludní sme odišli z Hronca. Šťastne sme dorazili pred Lidl. No neprišli sme tak, ako sme odchádzali - ako niekoľko skupín. Boli sme ako jedna veľká rodinka - jedna skupina a to bolo to najkrajšie na celom lyžiarskom kurze. Všetkým nám budeš chýbať.

Lukáš Krupa, účastník lyžiarskeho výcvikového kurzu v Hronci, 1. MAS

Fotogaléria:

Odbor farmaceutický laborant a masér:

Odbor zdravotnícky asistent a zdravotnícky laborant: